Strömlöst

Vid tolv, precis när jag stod och måttade pasta i det kokande vattnet, gick strömmen. Jag började genast kolla proppskåpet, men relän var på "Till" och ingen propp hade gått. Kikade ut genom fönstret och såg att butiksbiträden började ränna runt till varandra på Grönlandstorget. Det var alltså inte bara mig det drabbade.

Jag lät pastan stå i det varma vattnet och svälla. Hade inte hunnit börja med något annat. Finaste kom hem över lunchen, vi skar lite grönsaker och vips hade pasta med sojafärssås förvandlats till pastasallad.

Strömmen var borta i en timme, drygt. Lagom trist att sitta här och glo, men nu är allt up and running igen. Det verkar faktiskt tillochmed ha gett sig med spöregnet här, så jag kanske går ner till bokhandeln och kikar, och sen tänkte jag ladda upp med lite gott för ikväll. Sista kvällen här, imorgon drar jag mig mot Karlstad igen.

Kommentarer
Victoria säger:

2011-07-12 | 13:58:30
Bloggadress: http://nineintheafternoon.blogg.se/
moa säger:

Allt bra? :)

2011-07-12 | 14:51:42
Bloggadress: http://moasss.blogg.se/

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback