Jamenvisst, jag fick ju till det

Sov hysteriskt dåligt inatt. Vissa kanske tycker att fem timmar räcker, men jag vill få sova mina sju timmar, absolut minst sex timmar. Annars fungerar inte jag. Så det har jag inte gjort idag, alltså.

Var ju i Malung över midsommar. Har umgåtts med Finaste och svärisarna, drukit och ätit gott, fiskat i Holselssjön (okej, jag satt med i båten) samt gått i min favoritaffär där; Brändans Gallerier. Massa antikviteter för en spottstyver, och vissa grejer är helt nya. Är sjukt sugen på en uppsättning glas där, men vi får se.

Igår var det dock dags för mig att ensam åka hemåt. Det blev buss och tåg och allt gick fint.
Har under den senaste veckan stressat upp mig lite inför denna vecka. Det är meningen att det ska vara massor med barn och få vuxna. Många barn går dock hem klockan tolv. Jag har planen klar; efter frukost går alla ut och tar emot de barn som kommer klockan nio, sen är vi ute till halv tolv, in och äter och sen skickar vi hem en hög. Testade det idag och det fungerade utmärkt.

Stressen för denna vecka (framförallt för idag, men nu är ju denna arbetsdag över) som har legat och gnagt i kombination med att Finaste är kvar i Malung, är den direkta orsaken till att jag inte kunde somna igår. Första natten ensam här hemma är vidrig. Det är aldrig några problem att sova ensam någon annanstans, men... här ska ju Finaste vara... liksom. Alldeles utomordentligt fånigt av mig, måste jag säga. Men nu har det ju som sagt gått en natt, första dagen har gått och jag kommer vara helt stendöd ikväll, så inatt kommer jag sova.

Sen var det ju det här med intervjuerna med...
Har ringt till stället i Kristinehamn och lyckats tidigarelägga den intervjun, så det passar bättre med bussen. Då kommer jag därifrån i hygglig tid, och kan senare på dagen ta en buss till Malung. Intervjun som de ville ha till imorgon, blir då, fast senare på dagen. Pratade med chefen idag och får ta ut två timmars kompledigt, och så skippar jag rasten och kan vara på rätt ställe redan klockan två. Underbart. Skönt att sluta tidigt då med.

Fick ju gå en hel timme tidigare idag med, tack vare mina underbara kolleger.

Puss på dem!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback