Sydligare breddgrader

Tragikt nog så handlar det inte om en varm strand, utan bara så långt söderut som mina föräldrars hem. Men det funkar det med.

Var i stallet igår hela dagen. Skyfflade dynga och körde häst. Började med Janne. Sen fick jag äran att för första gången köra Nemo Brodde. Skulle värma på slingan runt gården och sen köra intervaller på den gamla järnvägen. Värmde och njöt. Såg fram emot att få släppa på honom lite nere på banvallen.

När jag kört sex varv runt gården så tog jag mig ner till järnvägen. Där jag fick vända. Nån jävel stod där med en stor maskin och grävde ett DIKE precis framför vägen in till banvallen. Så ett stort hål och en lika stor jordhög blockerade vår väg. Körde några varv till på slingan. Den finns en raksträcka där, där man kan köra liiite fortare än på övriga banan. Släppte efter lite på tömmarna och fick en försmak av vad jag skulle fått känna nere på banvallen. Var lite småbitter över att jag inte kunde ge Nemo lite, lite till. Det hade varit fantastiskt att få känna honom löpa på. Menmen, sånt är livet.

Fick även skritta lilla Borgunda Palema och gå med när K tömkörde Ex Evell. Efter ytterligare lite bus med hundar och gos med kattungar så var jag tvungen att åka (är det bara jag som fullständigt förlorar tidsuppfattningen när dagarna blir så långa?).

Idag blir det en liten tur till Skövde. Syster ska fixa smink och smycken och jag ska hjälpa mamma med lite inhandling. Eftersom förkylningen nu enbart sitter i näsan och har släppt taget om halsen, så ska jag ge mig ut på en liten joggingtur sen. Min bror D kommer förbi med sina två hundar, så jag tror Hugo ska få följa med ut och motionera sig lite.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback