Underbara, underbara ledighet!

Systers student var lite regnig, men allt gick bra. Så var det ur världen och man behöver inte längre tänka på det.

Fredag kväll och framåt spenderades i Deje/Ransäter. Vi (jag och K) åkte upp till Ransätersstämman en sväng på fredagkvällen för att höra Lyy. Lika bra som vanligt. Det blev en sen kväll med vin och likör i K:s stuga sen. Halv tre la vi oss och tack vare den extremt tidiga fredagmorgonen sov jag efter två minuter.

Lördagen spenderades från och med halv två på eftermiddagen i Ransäter. Då hade jag på morgonen hunnit med en kort joggingtur och en iskall dusch i K:s trädgårdsslang. Det blev botaniserande bland skivor (totalt köptes fyra skivor (varav två var lyckade grisen-i-säcken-köp) och ett nothäfte), picknick på Tunet, raggmunk samt ett stort antal konserter. Totalt tror jag att jag såg hela eller delar av runt tio konserter. Bäst i år var Lyy, Huldrelokkk, Blink och Puma Hedlund. Kraja stod sig som vanligt, men i år var de faktiskt inte de allra bästa.

Och jag har sett Kapten Zoom!

Lördagen blev ännu något senare, jag tror jag sov runt halv fyra. Idag vaknade vi runt kvart i elva, så det blev brunch och sen lite packande innan det bar av hemåt. Nu har jag lyssnat lite på mina nya skivor och snart blir det väl veckohandling.

Galaxer i mina braxer, sa Kapten Zoom.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback