Årspremiär

Det blev en lyckad, om än ganska kort, kväll igår. Vi tog bussen ner till Haga och satte oss på vårt älskade Happy Kitchen. Där blev det sjuka mängder sushi. Finaste beställde nån specialvariant och var nöjd. Det är svårt att få vegetariska specialvarianter så jag körde på det gamla vanliga.

När vi ätit oss lagom proppmätta så gick vi ner till stan. Där fångade vi en buss. Och var hemma innan tio. Jag la mig tvärs över sängen och tvärsomnade bland alla täcken. Den tidiga morgonen och veckans underbemanning slog mig i huvudet som en träklubba. Strax efter elva vaknade jag till liv (med Finaste bredvid mig) och konstaterade att det var läge att ta sig till badrummet, tvätta sig, klä av sig och sen lägga sig på rätt ledd i sängen. Somnade lika gott där.

Idag strålar solen och jag ska ta mig ner till stan en kortis för att inte störa Finaste i plugget. Han har tenta på måndag och nu ska det *banne mig* gå lika bra som tidigare under året (pepparpeppartaiträ). Jag ska för första gången i år ta fram min förhållandevis nya cykel och trampa ner till centrum. Kanske får ta en liten omväg för att pumpa däcken, den har ju stått ett tag medan vintern har hållit oss i sitt järngrepp.

Så.

Ut i vårsolen med min blåa, nya herrcykel (ja!) och trampa igång!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback