Men... det var ju vår?

Har varit helnöjd de senaste dagarna. Solen har strålat och det har varit lagom kallt - inte för kallt - på förmiddagarna och sen på eftermiddagarna så har det plussat på och vi har fått tvinga på barnen galonisar. Visst. De gillar det inte något vidare. Och det innebär fler minuter i vår lilla hall, som blir abnormt varm med allt folk i. Men. Det innebär att det är jätteblött ute och det i sin tur innebär att snön är påväg bort. Det uppväger LÄTT alla trånga torkskåp och blöta kläder.

Fast idag ger jag nästan upp hoppet. Det snöar! Usch och fy och bläh!

Oj... Precis när jag skrev det så ser det ut att ljusna lite.

I morse konstaterade jag dessutom att fastän jag tog bussen redan halv sju, så var det ljust. Och inte lite sådär påväg att bli, utan ljust. Innan jag hunnit gå från bussen till jobbet så var alla gatlampor släckta. Då var klockan inte ens sju. Hallelejuja!

Så lite vårtecken finns det allt.

När ska tussilagorna (eller hur det nu skrivs i plural) titta upp, tro?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback