Frisk i Karlstad

Hehe.

Här i stan finns ett årligt projekt. Friska Karlstad heter det, och det är som en riktig långtidsorientering. Det sitter hundra stolpar runtom i stan, både i skogen och inne i centrum, och på dem finns bokstavskombinationer. Man tar således sin karta (en gigantisk orienterarkarta, och jag är ingen orienterare, vill jag lova), hittar kontrollerna och skriver av koderna, varpå man går hem till sin burk och knappar in dem. Hittills har vi hittat tolv av hundra. Om en vecka kommer en av fem extrakartor, så hundra kontroller till kommer komma upp. Mitt mål är att klara hundra totalt, från "grundkartan" och extrakartorna, sen får jag se.

Idag gav vi oss ut på en joggingtur, och tog samtidigt tre kontroller som fanns i skogen intill spåret. Sen promenerade vi ner till Ruds centrum och tog två till. Ikväll ska vi hem till N och på vägen dit tänkte vi ta ytterligare två.

Hujedamig. Men skoj är det =)

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback