Trött i kroppen

Helgen har tillbringats i en bunker i Malung. I och med att Finastes föräldrar flyttar för fullt nu, så fanns det inte mycket annat val. De har nämligen tömt och sålt sitt hus och ska in i Finastes brors lägenhet, eftersom han i sin tur ska till Karlstad. Men han får inte sin nya lägenhet här förrän första juni, så innan har kommit ut ur den nuvarande, får Finastes föräldrar bo i sin sommarstuga och vi i vår tur fick sova i en övernattningslägenhet i Finastes brors lägenhetshus. Ja ni ser... Bunker var det.

Vi tillbringade dock inte mycket mer tid där än vad vi sov, om man säger så. Vi anlände på torsdagen och på fredagen gav vi oss ut på en vandring upp till Lybergsgnupen, ett hööööögt stup i skogen. Det ägnade vi ungefär tre timmar, med resa och allt, åt. Sen vart det grillkväll ute vid svärisarnas sommarstuga då svärmor fyllde år. Lördagen tillbringades sågottsom helt i stugan. Vi hann med en joggingtur på 6,2 kilometer (yesssss, jag är över halvmilen!), ett bad i sjön (dusch finns inte där, kallt som fasen var det) födelsedagskalas samt pizza, samtidigt som vi ivrigt undvek ESC. Jag gjorde tillochmed något så ovanligt (för mig alltså) som att skjuta luftgevär. Jag var askass på det, men jag tillbringar hellre en lördagkväll med att försöka pricka tomburkar än att se på en massa hysteriska människor som hoppar runt på en scen. Söndagen var i stort sett vilodag. Vi åkte hem framåt eftermiddagen, sen blev det sushi på kvällen.

Idag var det tillbaka på jobbet efter min lilla semester. Det var livat värre vissa stunder men det lugnade ner sig allt eftersom. Nu direkt efteråt har jag tagit mig runt 2,8 kilometer i ett (för mig) rejält tempo; en snittid på 6 minuter och 14 sekunder per kilometer. Är duktigt trött nu, men det ska avhjälpas med dusch och pastasallad.

Körövning ikväll, tjingeling!

Trackback