Dubbla pass

Ja, kära hjärtanes...
 
Gick upp kvart över fem i morse, fick i mig frukost och kom iordning och blev skjutsad av Finaste ner till tåget som avgick runt sex. Jobbade mellan fem över halv sju och fem över tre. Skoj dag med mycket som blev gjort.
 
Efter jobbet tog jag tåget tillbaka till stan och knatade direkt till gymet. Värmde upp med lite cross och sen tränade jag styrka mellan fyra och fem.
 
Vid tjugo över fem var jag hemma igen. Hade siktet inställt på ett mellis med fil, banan och russin, men det sistnämnda fanns inte hemma. I min jakt på dessa skrynkliga små energiunderverk hittade jag något annat lite rynkigt, nämligen mandel. Jag har ingen aning om hur länge den legat i skåpet, men eftersom Finaste inte kan äta mandel, slängde jag i en näve i fil- och bananröran. Dessutom hittade jag ett paket riskakor av vilket jag tog en.
 
Sen pass nummer två. Motionspass för nybörjare i spåret. Jag har tre minuters gångväg dit, och dessutom är en förälder på jobbet med där, så det fanns inga ursäkter egentligen. Det blev ett joggingpass med lite löpteknikträning, lite backar och såntdär, innan jag kunde jogga hem igen. Det känns mycket skönt i kroppen nu, efter totalt två timmars träning.
 
Mumsigt mellis

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback