Dagens lunch

Kulinarisk orgasm.

Så kan man sammanfatta dagens lunch. Vi åkte och provade ett för oss nytt ställe. Restaurang Slussen här i stan. Finaste hade kollat upp dem lite på nätet och sett att de hade mycket vegetariskt att erbjuda.

Och herremingeeeee vad de hade mycket gott! Ät-så-mycket-du-vill-buffé med kryddade kikärter, marinerade champinjoner, rödkålssallad, groddar i olika storlekar, hummus, vanlig grönsallad och mycket mer, bara i grönsaksväg! Varmrätterna bestod av malaysisk chiligryta, risröra, klyftpotatis och - det godaste av allt - spenat- och ädelostbiffar. Det fick bli två omgångar, då alla grönsaker tog upp i stort sett en tallrik.

Sen fanns det efterrätt! Jag är inte mycket för smulpaj, och framförallt inte fruktpajer då jag är av åsikten att frukt är godast när den är så färsk som bara är möjligt. Men denna äppelpaj tillsammans med redas egen vaniljsås bokstavligt talat smälte på tungan! Jag tror jag fick en litenliten äppelklyfta som jag behövde tugga lite på innan jag kunde svälja den.

Jag var så o t r o l i g t mätt när vi gick därifrån, men det var inte den där spymättnaden utan en skön mättnad som la sig som bomull i magen (och säkert runt alla organ också). Är fortfarande - snart fem timmar senare - behagligt mätt. Det här blir en stamrestaurang, var så säkra!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback