Horisontalläge

Bilen är paj. Vet inte om jag nämnt det? Istället för att harmoniskt och jämnt glida över håligheter och gupp, börjar den vicka från sida till sida vid minsta ojämnhet i vägen. Vi klev ur och kollade. Skillnaden i avstånd mellan hjulhus och däck, är cirka två centimeter, när man jämför höger och vänster sida. Alltså; inte fram eller bak. Utan sida. Vi antar att fjädringen gett med sig. Bilen ska få hälsa på Bosse imorgon. Så får vi se.

Hursomhelst.

Det har inte blivit något bilåkande denna vecka. Det har funkat fint med bussar och tåg... tills idag. Ingen buss härifrån hinner fram till tåget klockan sex. Så det blev cykel ner till stationen i morse. Redan fem satte jag mig, tidspessimist som jag kan vara, på cykeln. Var naturligtvis framme redan en halvtimme innan det tåg ag tänkt ta, skulle gå. Då fick jag se att det skulle gå ett något tidigare tåg, kvart i sex.

Alternativen löd: Sitta och glo i en halvtimme på en obekväm träbänk på tågstationen, eller ta ett tidigare tåg (som redan stod inne och välkomnande på stationen), vara framme tidigare och då ha tid att inta horisontalläge i soffan i personalrummet?

Hyggligt lätt val.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback