Till Dig

Det är fantastiskt egentligen.

Att det finns en sång man älskar. Av själ och hjärta. Man vet dess ursprungliga syfte.

Sen träffar man en människa. Som kommer att bli en nära vän som man stöttar. Som stöttar en.

Så en dag inser man, att vartenda ord, varje fras, passar in.

Det här är en sång som passar in på en vänskap jag har, en vänskap som jag kommer kämpa till sista blodsdroppen, för att den ska få överleva.

Inte ett ord sitter fel.

Över hav och kontinenter, genom skymmningar och dagar, har vi färdats med varandra. Vi har vandrat samma vägar, vi har burit samma bördor, vi har sett mot samma stjärnor, vi har sjungit samma sånger, vi har delat samma drömmar. Vi har delat samma minnen, vi har burit samma längtan, vi har sett med samma ögon, vi har trott på samma löften, vi har stått på samma sida.




Över vida oceaner
Emot fjärran horisonter
Över hav och kontinenter
Genom skymmningar och dagar
Har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar
Vi har burit samma bördor
Vi har sett mot samma stjärnor
Vi har sjungit samma sånger
Vi har delat samma drömmar

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med vart jag far
Du är den jag kunde va

Som över broar över djupen
Som skuggor under träden
Som eldarna i natten
Som stigarna i snåren
Har vi varit för varandra

Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart far
Du är den jag kunde va

Och ingenting kan splittra oss
Och ingenting kan skilja oss
Och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss att överge varann

Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen kan lösa våra band

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart far
Du är den jag kunde va

Du är med mig där jag är
Du är med mig vart jag ser
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart jag far
Du är den jag kunde va


Jag är med dig vart du går
Genom månader och år
Jag är med dig alla dar
Jag är med dig vart du far
Du är den jag kunde va


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback