Türkiye - bildbomb 2

Fredag 6 juli

På fredagen tog vi återigen bussen till andra sidan stan, där vi sen tog en kort promenad ner till stranden och besökte en droppstensgrotta. Jag tror jag hade väntat mig mer av den, men det var helt okej. Tyvärr hade vi råkat komma åt knappen som stänger av autofokusen på kameran, så vi har inga direkt bra bilder därifrån. Ett par bilder belv dock lite halvbra. Efteråt gick vi tillbaka en kort sväng och spelade minigolf. Finaste vann såklart; jag är fullständigt värdelös på sånt. Finaste köpte sig en hatt för att skydda huvudet mot solen. Mycket stiligt. Han såg ut som en minigangsterwannabe.
På kvällen gjorde vi veckans dyraste restaurangbesök. Förrätt bestående av bröd, oliver (vilket jag avskyr, mjen jag provade tre i alla fall) och ostfyllda champinjoner; varmrätt med vegetarisk casserole och kyckling; efterrätt bestående av crème brulée och varm chokladsoufflé; varsin stoooor öl (bryggd på andra sidan gatan) samt fri tillgång på vatten PLUS dricks gick på under femhundralappen. Så vi kan inte påstå att vi la ut några stora pengar på mat.

Lördag 7 juli och söndag 8 juli

De två enda dagarna som tillbringades på stranden. Eller ja... två halvdagar. Vi tröttnade efter ett tag men mellan halv elva och halv tre både lördag och söndag var det idel som och bad. Sen vart vi så galet varma så vi gick upp till vårt underbart AC:ade rum en stund innan det blev lite promenader och middag. På lördagen åt vi en billig pizza på hotellrestaurangen och på söndagen gick vi tillbaka till underbara Larzonz.
Vi hade världens mest oregelbundna städerska, men hon var hur gullig som helst. På söndagen kom hon inte igång med rummet förrän vid fem på eftermiddagen, men vid tre knackade hon på dörren, sträckte fram två blommor och sa "Clean later, okay?", vilket var den i särklass längsta mening jag hörde henne yttra på engelska. När hon sen kom och städade så gjorde hon så himla fint så vi lämnade kvar de mynt vi hade innan vi lämnade rummet dagen därpå. Nu hoppas vi bara att det var hon som städade även då =S

Måndag 9 juli och tisdag 10 juli

Måndagen var fruktansvärt seg. Utcheckning skulle ske senast klockan tolv, men vi lämnade in nyckeln redan vid tio. Sen låg vi vid poolen. Hela. Dagen. Transferbussen till flyget skulle gå först vid åtta på kvällen, men eftersom väskorna stod i lobbyn och inte i ett bagagerum så ville vi inte vara borta från hotellet hela dagen. Vi gick bara på en kort promenad och tog även denna kväll en billig middag på hotellet.
Busstransfer i drygt två timmar, incheckning av bagage, Tax Free och allt sånt. Flyget lyfte klockan ett. Jag hade hoppats få sova lite, men det blev inte mer än max fyrtio minuter. Vid fyra på morgonen landade vi i Stockholm. Tjugo i fem gick flygbussen och sen satt vi på Centralstationen i flera timmar. Vi köpte frukost på Pressbyrån och sen lyckades jag sova med huvudet i Finastes knä på en bänk, i runt en halvtimme. När klockan slog tio gick vi på en promenad och shoppade lite smått, innan tåget ÄNTLIGEN gick vid tolv. Vi var hemma i lägenheten strax före fyra på eftermiddagen. Ut med allt på balkongen, låååång dusch, uppackning, tvätt... Ja, ni vet.

Vi hade verkligen en jättebra vecka, men som vanligt är det skönt att vara hemma. Nu har vi drygt halva semestern kvar.