Karlstadsloppsveckan inledd

Så är det alltså snart dags. På lördag går loppet och jag känner mig i såpass form att jag vet att jag kommer ta mig joggandes runt. Satsar på en dryg timme. Sjuttio minuter får jag nog räkna med.

Ni skulle bara veta vilken ågren jag gick med i början av våren. Reklamskyltar ÖVERALLT och jag insåg att jag låg farligt mycket efter med träningen. Den tjugoandra april tog jag så årets första trevande löpsteg på bandet på gymet och blev grymt glatt överraskad när jag kom fyra kilometer. Sen dess har det rullat på med några löppass. På de sju veckorna som följt kanske jag har hunnit med femton turer, löpbandet inräknat och jag är redan över milen. Tolv kilometer i måndags, tre i onsdags och tio i lördags ger två och en halv mil inom loppet av en vecka. I april skrev jag nåt om att delmålet efter loppet är att orka två mil i veckan och det är ju faktiskt redan klart. Kanske skulle jobba mig upp till tre.

Känner ju liksom ingen press när jag vet hur fort det går, bara jag kommer igång.

Idag har veckans första pass blivit av och det blev ett varv här i skogen, tre och en halv kilometer. Imorgon tänkte jag köra lite styrka på gymet och dessutom ta en tvåkilometare på löpbandet. Vila onsdag och torsdag, sen max fyra kilometer i lugnt tempo på fredag. Känns som bra uppladdning.

Nu kör vi!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback