Aerobics!

Herrejösses! Alltså, jag trodde efter alla projekt i kören (där jag av någon anledning en gång hakade på i dansgruppen) att jag hade någorlunda koordination.

Idag gjorde jag mitt andra aerobicspass någonsin i livet. Första var i ettan på gymnasiet, eftersom vår gymnastiklärare var en såndär hurtig typ som var både spinning- och aerobicsledare och Gud vet allt. Det här var en nypremiär alltså.

Assvårt! När jag trodde jag hängde med, kom nya kombinationer, sen skulle den förra (som jag då hunnit glömma) läggas till till den vi nu lärt oss.Totalt fyra kombinationer, på fyra, fem eller sex åttor vardera. Jovisst, tjena.

Men kul var det! Hade tränat lite innan också; cykel hemifrån ner till gymet (3,8km), tio minuter crosstrainer som uppvärmning, ett 3x12pass på totalt sju maskiner, sen tio minuter gåband för att ha något att göra innan aerobicsen började. Och så de femtiofem svettiga minuterna i aerobicssalen såklart. Och 3,8km på cykel hem.

Ni ser.

Det tar sig.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback