Som en sommarvind

Till Finaste. Just idag.

För att du är den underbaraste människa jag vet. För att jag får klaga hos dig. Skratta med dig. Göra upp planer. Fantisera. Prata. Få en lång, tyst omfamning.

För att jag älskar dig.

 

Du kom till mig
Sen den dagen är jag lika hopplöst förälskad
Som den första sekunden
Du såg på mig
Och du sa att jag var den du saknat
I hela ditt liv

Som svalan skyndar
Till ungen i nästet, så skyndar jag till dig
Med en hand fylld av ömhet
Som solen vilar
På himmelens fäste, så vilar ditt väsen
I mig

Som en sommarvid smeker du min kind
Och du fyller mitt sinne
Berusad är själen av välbehag
Dina kyssar förvandlar min slutna gestalt
Till ett skimrande, vidöppet hav

Då mörkret faller
Och stillheten famnar den levande dagen
Vill jag vara dig nära

Och tyst förklara
Min längtan till dig, utan ord har den talat
Till mig


Som en sommarvid smeker du min kind
Och du fyller mitt sinne
Berusad är själen av välbehag
Dina kyssar förvandlar min slutna gestalt
Till ett skimrande, vidöppet hav

Som en sommarvid smeker du min kind
Och du fyller mitt sinne
Berusad är själen av välbehag
Dina kyssar förvandlar min slutna gestalt
Till ett skimrande, vidöppet hav


Musik: Leif Göras, Text: Åsa Jinder


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback