Löss?!?!?!

Jag har haft stallet i helgen, samtidigt som jag fick lite kvalitetstid med S som var hemma den här gången. Det har gått i lite mer lagom fart än förra gången, men jag har ändå jobbat på bra, tycker jag själv.
 
Jag och S fick för oss att klippa hennes extremt håriga shettis Oskar. Han är tjugofem år och fram till klockan fyra idag liknade han mer eller mindre en mammut. Första försöket blev ganska misslyckat, då skären till klippmaskinen var totalslut. Vi åkte och köpte nya och VIPS ramlade pälsen av ponnyn. Allt gick fint tills jag skrek till. Ponnyn kryllade av småsmå löss! Det är inte första gången utan det händer mer eller mindre varje höst när pälsen börjar bli lång på Oskar.
 
Vi klippte klart och badade Oskar i lusmedel. Nu har det dock börjat klia på prick hela mig och så fort jag kommit hem till Karlstad gnodde jag in håret med lusmedel som införskaffades då det gick löss på jobbet, även om jag den gången helt slapp bli smittad. Det här medlet är helt ogiftigt och lössen blir således inte resistenta mot det, så jag är helt lugn över att använda det bara för säkerhets skull.
 
Det ska sköljas ur... typ nu.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback