Fint flyt

Idag har jag testat floating. Helt gratis; jag fick ett presentkort av mamma, vilket hon i sin tur fått genom en tidning. Och ja, det funkar även för den som är lätt klaustofobiskt lagd. Jag slipper lida av det, så jag körde på; helt stängd tank, lampan av. Dock valde jag att ha lite musik påslagen.
 
Och. Så. Obeskrivligt. Skönt.
 
Väl man har slappnat av så bara... flyter man runt. Utan att man märker det. Då och då tittade jag upp och insåg att jag vridit mig någon decimeter sen sist. Och då var jag HELT övertygad om att jag legat prick stilla (vilket ju naturligtvis är nästintill omöjligt; man flyter ju runt i vatten). Jag förlorade helt uppfattningen om tid och rum. Jag har läst att vissa kan somna; jag höll mig dock vaken.
 
Och som sagt; man kan göra det även om man lider av lätt till medel klaustrofobi. Det går att köra med öppen tank och/eller tänd lampa. Musiken hjälpte säkert till en del också.
 
Summa summarum så kommer jag göra om det. Kanske testa utan musik, i kombination med massage eller så. Längre tid än trettio minuter, helt klart.
 
Gott så.
 
Klicka på bilden för bildkälla. Dock ett annat företag än det jag var på.

Kommentarer
Kattoria säger:

Åh! Jag vill också testa! Har varit nyfiken på floating länge men inte fått tummen ur! Får nog göra slag i den saken nu om det var så bra :) vart någonstans var du i stan?

Svar: Delfinen Floating - i SATS lokaler bredvid biblioteket =)
Maria P

2013-04-19 | 08:14:16
Bloggadress: http://vickz83.blog.se

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback