Kick!

Tisdag nästa vecka ska jag överleva tre saker. Eller fyra, beroende på hur man ser det.
 
  1. Solosång. Inför en förhoppningsvis ganska laddad Aula Magna. Jag ska sjunga Jag vet en dejlig rosa. Den kan jag. Men som vanligt så är jag redan lite nervös.
  2. Direkt därpå ska ett uruppförande ske. Jag, J och S. Vi ska sjunga min låt! Ursäkta men huuur mäktigt? Trestämmigt och allt.
  3. Dirigera Moving On.
  4. Dirigera Here Comes the Sun.
Jag, J och S övade lite på min låt idag. Det blir nog bra, bara vi lär oss vad vi ska göra. Det låter fint, det som sitter.
 
De två sistnämnda, mina dirigentuppdrag, fick jag öva med kören nu idag. Jag bad om coaching från L och han gav många bra tips. Så otroligt häftigt att få känna på vad en litenliten skillnad i vad jag gör, gör med hela kören och klangen de alstrar.
 
Det var en kick, minst sagt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback