Älskade Värmlandstrafik

Alltså, ett mer service minded företag får man leta efter.
 
I oktober förra året beställde jag ett månadsperiod till mitt respass via webben. Det kostade 780kr.
 
Något klickade på vägen. Pengarna drogs, men jag kunde inte aktivera perioden. Det bara gick inte. Av ren lättja blev det aldrig av att jag gick in till Värmlandstrafik och frågade om det. Utan perioden låg där på mitt kort, tog upp en av två "platser", och gick inte att röra. Jag fyllde 26 och jag fick börja betala ytterligare 200kr i månaden. De 780 jag betalat i oktober lärde jag mig att leva utan.
 
I förra veckan gjorde jag slag i saken och knallade in till Värmlandstrafik. Bad dem bara radera perioden. Pengarna såg jag som innebrunna och jag orkade inte tjafsa. Jag ville bara ha bort den där perioden som jag inte kunde aktivera och som gjorde att jag var tvungen att vänta tills innevarande period tagit slut innan jag kunde köpa en ny.
 
Efter en massa krångel, de hade aldrig sett något liknande, så fick jag ett nytt kort. Och pengarna tillbaka. Eller ja, pengarna kom nu idag. En knapp vecka senare. Notera att jag inte kunde uppvisa något kvitto på köpet. Men pengarna skulle jag ha, tyckte de. Ja, jag med såklart. Men jag hade inte vågat tro på det, och framförallt inte stå där och tjafsa.
 
Jag har med andra ord 780kr mer än jag väntat mig, på mitt konto.
 
Tjolahopp!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback