Dagens löptur

Idag gjorde jag något jag sagt länge att jag ska göra. Jag snörde på mig skorna och sprang från Malungs centrum ut till svärisarnas stuga, drygt en mil därifrån.
 
Började löpa vid elva, så att jag skulle vara framme lagom till lunch. Hade förberett mig på att det skulle bli jobbigt och mycket uppför, men egentligen var det bara de tre första kilometrarna som gick uppför. Resten var flackt eller snarare nerför. Tack vare det kunde jag hålla ett rätt högt tempo och när jag väl var framme så hade jag snittat de tolv kilometrarna på 5.50 minuter per kilometer. Klart godkänt.
 
Väl framme så däckade jag en stund på gräsmattan, sen svidade jag om till badkläder och tog med mig schampo, balsam och tvål och skötte tvagningen nere i sjön. Underbart!
 
(Klicka på bilden för att komma till min Twitter, om du är intresserad)
 
Nu är vi, efter lunch och gammelmormorkaffe, tillbaka i svärföräldrarnas lägenhet. Ikväll drar vi till Äppelbo på bygdespel; Trollbröllopet ska vi se.
 
Ha det!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback