Glädjeämnen

Jobbet rullar på och nu börjar barnen hitta tillbaka till förskolan. Ett par av "mina" gullefjun var tillbaka efter semestern idag. Så underbart att få träffa dem och få ta del av allt de hade att berätta. Enda stynget i hjärteroten är väl att jag har missat allt de lärt sig och all utveckling. Mina små. Snart är de stora.
 
Men som jag nämnt förut så är jag glad för att jag får förtroendet att få vara med dem. Att få se deras glada, välkomnande små gestalter förgyller hela min värld. Att få vara största tryggheten för någon på någon plats. Att känna att just här, här är det jag som gäller. Jag som är omtyckt. Min omtanke som spelar roll. Att det är viktigt att just jag tycker om tillbaka.
 
Det är egoistiskt, ja. Jag slår vakt om att få vara tryggheten. För jag vill känna mig behövd, det tänker jag inte sticka under stol med. Jag tycker om att få ta hand om. Och jag blir varm av tryggheten de ger tillbaka.
 
Och i en tid som andas förändring, så kan vi finnas där för varandra.
 
Jag och mina små glädjeämnen.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback