I am on your side

J har gett mig bilden av en människas känsloliv som flera personer som lever inuti en (hej schizofreni), och för att göra det tydligt för just mig, så har han jämfört mitt inre känsloliv med en barngrupp. Så fort jag undrar varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer, så ber han mig se barngruppen framför mig. Och när jag letar lite så hittar jag tillslut det barn som reagerar exakt så som jag gör.
 
Man kan undra varför en människa som utsätts för våld, eller hotas till det, inte alltid skriker. Men en del blir helt paralyserade av skräcken, och det, bland annat, är något jag insett genom att bläddra igenom mitt lilla arkiv av barn.
 
J vill att alla barn som lever i mig, ska få sitt utrymme. Få bli bekräftade. För mig blir det konkret med just bilden av barnen på jobbet, och J vill att jag ska behandla alla mina känslor och tankar just så; Jag ser dig. Du kanske får vänta en liten stund, men snart ska jag lyssna på bara dig, för du är lika viktig som alla andra och vad du än gör så kommer jag alltid att tycka om just dig.
 
Lite så gick diskussionen idag. Sen satte jag mig i bilen och började rulla mot gymet. Jag hade min älskade Maria Mena-skiva i spelaren. Och så kom den här låten. Och satte ord på allt. Tillochmed bilderna, varenda en, stämmer. Inte bara att de stämmer för att de är fina och öppet tolkningsbara; de ligger stenhårt rätt i förhållande till texten.
 
Så lyssna.
 

 
 

Each confession I make translates to you
As an insult
We must rid ourselves of this habit
I once heard you say you'll never love anyone more
Then why am I still fighting you?

And it's never felt like this before
No, we've never fought like this before
But you should know

That I am on your side
I am on your side
Although it may seem useless
I am on your side

Your hands are bearing one down to the bone
But you're still
Holding on to me
So I tightened my grip; by God, I won't let you slip
But can you breathe this way?

And it's never felt like this before
No, (we've) I've never fought like this before

And I am on your side

I am on your side
Although it may seem useless
I am on your side
I am on your side

Love was never this frail
Or so good when it's good

No it's never felt like this before
No it's never felt like this before

And I am on your side

I am on your side
Although it may seem useless
I am on your side
I am on your side
I am on your side




Don't worry when I fight you;
Worry when I stop
Because it means there's nothing left for us to fight for



We walk through hell

But it'll be alright
Because we are together


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback