Premiärlejon

Jag har gått och blivit ett premiärlejon. En riktig diva, ska ni veta.
 
Eh... jamenvisst...
 
Fick sms av K idag, när jag satt på bussen mot jobbet. Hon bjöd med mig till Danmark för premiärvisning av filmen om Tarok, en travhäst som Js farfar ägde och tränade och som hans pappa körde i lopp. Hästen kallades "Dannebrog på fire ben" ("Danska flaggan på fyra ben") och var en lika stor nationalklenod inom travvärlden som Copiad, Fridhems Ambra... you name it. Även om man inte är särskilt travintresserad så tror jag de flesta har hört talas om de största svenska travhästarna genom tiderna. En sådan, fast dansk då, var Tarok.
 
Och nu har det gjorts film om honom. J är med, bland annat. Och jag är medbjuden. Jag ska få gå där med familjen som ägde hästen, familjen på vars gård han ligger begravd. Och även om vi inte snackar en film som vinner en massa Oscars så är det här stort för mig. Travvärldenstort. Bara det att jag är "hej och du" med en man som i Danmark är en lika stor travprofil som Stig H är i Sverige känns helt sjukt, när jag reflekterar över det.
 
Ja, ni hör ju... Dags att börja planera för kläder, smink och hår. Det är ju för sjutton redan om två månader ;)
 
Eller så drar jag eventuellt ut litegrann på det där med planerande.
 
Eventuellt, sa jag.
 
 
 
J i rollen som sin far under loppsekvenserna i filmen, från filminspelningen

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback