Alla

I denna vackra, enkla visa, är familjen betonad.
Det tar jag tillvara, samtidigt som alla är viktiga. Alla som läger en stärkande, värmande hand på min rygg. Alla blickar. Förståelsen. Ljudet av ett hjärta. Hjärtslag som stärker, skyddar, värmer.
Famnarna. Alla öppna famnar och starka armar.
Ni är så viktiga.
Alla.
 



Alla, alla som var där, blev kvar där
När jag var liten fanns ni där, och än idag stannat kvar

Kära far, kära mor, kära bror och syster kär
Människor och hoppfullhet finns kvar ännu

En hand på min rygg
En hand gör underverk
En suck av ro
När alla ting är slut är det här jag vill va

Hjärtat inom mig, det ljudet är slagen,
När alla ting är slut, det fyller mig - ett ensamt ljud
Så skört och fint
När alla platser tomma är vill jag va här

En hand på min rygg
En hand gör underverk
En suck av ro
När alla ting är slut är det här jag vill va

Hjärtat inom mig, det ljudet är slagen,
När alla ting är slut, det fyller mig - ett ensamt ljud
Så skört och fint
När alla platser tomma är vill jag va här

En hand på min rygg
En hand gör underverk
En suck av ro
När alla ting är slut är det här jag vill va
 
Alla

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback