Muggar

Minns ni Farbror Blå? Ja, alltså, det hoppas jag ni gör, men jag menar min mugg? Den jag fick av min syster när jag fyllde år?
 
 
Jag tror bestämt att Tomten har varit i kontakt med min syster, för av hen fick jag två nya muggar ur samma serie, på julafton. Nu på morgonen invigdes den ena; Fru Fuchsia fick agera kaffeflicka idag. Dessutom fick jag en där ett av Tomtebobarnen flyger på en fladdermus.
 
 
 
Jag tycker det är jättekul att ha fått en kick i arslet, att börja samla på något sånthär. Jag har en massa glas i olika serier sen tidigare, men de är köpta på loppisar och mest för att de var snygga. Nu har jag fått hjälp att påbörja något som jag faktiskt vet historien bakom. Och gudarna ska veta att vi behöver uppdatera vårt förråd av muggar; de vi har är slitna och gamla och dessutom har vi typ två i varje serie, istället för en komplett uppsättning.
 
Lätt att köpa själv, lätt att önska sig. Lätt att tala om vilken mugg man saknar.
 
Tjopp!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback