Affärsidé

Vi har gjort om i köket litegrann.
 
Med betoning på lite. Vi har bara bytt gardiner och lampa.
 
Den förra lampan var en blå från IKEA. Jag har väl alltid... tja... haft lite svårt för den, för att uttrycka det milt.
 
 
Den nya är grön. Från hemtex. Enkel och lagom stilren.
 
 
Så har vi bytt gardiner, som sagt. Även de nya gardinerna är från Hemtex.
 
Före:
Ja, jag glömde ta kort innan vi bytte lampan.
 
Efter:
 
Det här med att stryka är något av det tråkigaste jag vet. Dock är jag engagerad nog för att fatta att man inte hänger upp ostrukna gardiner.
 
Men jag fick en liten idé där jag stod och strök. En idé som mer eller mindre skulle garantera ETT enda veck i gardinen. På vertikalen. Vilket ju vore oerhört praktiskt med tanke på att det är vecken på horisontalen som syns mest.
Att vika gardinen på längden? Och sedan rulla upp den på en papprulle? Vore det något? Okej, lite opraktiskt att kånka hem, men för att slippa stryka? Jag skulle lätt köpa gardiner på rulle.
 
Nystruken gardin
 
Ostruken gardin

Kommentarer
Victoria säger:

Smart idé! Jag skulle nog också kunna tänka mig gardiner på rulle :) även om jag kanske inte riktigt verkar lika anti till strykandet som du :P ser de lite som med diskning för hand, det funkar som terapi.

2013-01-27 | 11:48:03
Bloggadress: http://vickz83.blog.se

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback