Snebalans

SMSar lite med K och bjuder in dem på en fika. De bor ju egentligen två timmar bort men nu är de i Arvika och kanske, kanske tar de vägen förbi Karlstad när de åker hem. Jag tvivlar på att de kan komma. Inte för att de inte har lust, de är fina människor och de vill säkert. Men de kanske inte hinner.
 
Hursomhelst så tänker jag helgardera mig och baka. Muffins.
 
Så jag behöver handla. Tar cykeln ner till PeKås. Det kommer gå fort, jag ska bara ha ägg, yoghurt, farinsocker, kakao och mjöl. Det går fort. Så slänger jag med en påse kanelstänger, enbart för estetiken i mitt köks skull.
 
Kassörskan sitter och nynnar. Avbyter sig bara när hon ska fråga om man vill "ha det på summan" och om man vill ha kvittot. Kanske stör det en del, men jag blir nyfiken. Hon är från något arabiskt land och melodin, om det ens är någon, hon kanske bara nynnar random toner, är helt ny för mig. Men den är vacker och jag önskar att jag kunde såna melodier. Arabiska melodier är vackra.
 
Jag packar i två kassar. Inte för att det behövs. Jag tycker bara inte om att cykla med snebalans.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback