Förmiddagstur

Äntligen! Efter över en vecka med bara korta turer, lyckades jag nu på förmiddagen avverka milen (och sen ytterligare två kilometer) igen. I lördags trodde jag inte det skulle gå; då orkade jag ju med nöd och näppe sex kilometer. Men idag verkade krafterna vara tillbaka och tillochmed ljumsken spelade med lite längre än vanligt.
 
Den har börjat värka. Har jag nämnt det? Efter två kilometer hugger det i vänster ljumske, och efter ytterligare typ fyra så letar det sig vidare genom låret ner till knät. Så har det varit de senaste veckorna, men idag gjorde det inte ont på riktigt förrän efter knappt nio kilometer. Då kändes det som att de sista tre kilometrarna skulle gå ändå, och det gjorde de såklart.
 
Efter bara en kilometer mötte jag två föredetta föräldrar från jobbet. De var ute i spåret och promenerade och de såg lika hurtiga ut som vanligt. Kul att se dem!
 
Nu har jag återhämtat mig lite med en banansmoothie (1,5 dl yoghurt + 1 banan) och nu blir det dusch.
 
 

Kommentarer
Frida säger:

Jag läste en artikel i någon träningstidning för ett tag sedan. Kort så handlade den om skador som kan uppkomma vid löpning. Har själv haft problem med löparknä. Om du inte har hört om det tidigare så beskrivs det bra på denna blogg. Även vad man kan göra åt det för att lindra. Bara en tanke...

http://www.linabjorkskog.com/traning/behandling-for-loparkna

Svar: Tack, ska se vad jag kan göra =)
Maria P

2013-07-29 | 21:43:24

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback