Hundra

Ett: Hur gammal är du?
Tjugosex, på det tjugosjunde.

Två: Hur gammal känner du dig?
Till vardags? Typ fem.

Tre: Vad har du gjort i dag?
Jobbat, skrattat, lekt i skogen, spinnat, våndats över en stor jävla boll och stämrepat med bästa tjejerna.

Fyra: Vilken film såg du senast?
Star Trek - Generations

Fem: Vem ringde du senast?
Sambon

Sex: Är du besatt av någonting?
Ja.

Sju: Är du rädd för blod?
Beror på vems, och varifrån. Någon som blöder kring typ en tånagel... euwww... Ett barn eller ett djur som skadat sig - nemas problemas!

Åtta: Beskriv platsen du befinner dig på just nu.
Vårt sovrum - En dubbelsäng, ett belamrat skrivbord, två oorganiserade bokhyllor och ett par nattduksbord.

Nio: Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Eum... Palme, Persson... Erlander? Där tog det stopp, och Erlander är jag inte säker på.

Tio: Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.

Elva: Vilken färg är dominerande i din garderob?
Grått. Eller svart. Eller kanske grönt. Blått finns en del av också.

Tolv: När vaknade du i dag?
3.30, 4.00, 4.45.

Tretton: Vilken är din favorithögtid?
Valborg.

Fjorton: Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Här.

Femton: Nämn en plats i världen du besökt, som du aldrig vill återvända till.
Oj... Ett konstigt seriefigursmuseum i Halland?

Sexton: Hur vill du tillbringa din pension?
Tillsammans med Finaste i ett mysigt hus *pretto*

Sjutton: Vad lyssnar du på just nu?
Lyssnar? Inget. Hör? TVn.

Arton: Har du någon gång brutit ett ben?
Inte vad jag med säkerhet kan säga, nej.

Nitton: Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi / din kyl?
Mjölk, bregott, rostbart bröd, kaffe, knäckebröd.

Tjugo: Vem är din favoritkändis?
Ingen aning.

Tjugoett: Vad är du på för humör just nu?
Helt okej, för en torsdag fylld av diskussioner och en vecka fylld av kaos.

Tjugotvå: Vilka världsdelar har du varit i?
Europa

Tjugotre: Snarkar du?
Det händer.

Tjugofyra: Vilka yrken har du provat på?
Kassörska, lärare, förskollärare, kursledare, ponnyridnings-/ponnykörningstant, lokalvårdare, fritidspedagog. Dessutom PRAO som tidningsreporter och bibliotekarie.

Tjugofem: Hur går du helst klädd?
Jeans och mysig kofta.

Tjugosex: Vilket stjärntecken är du född i?
Skytten.

Tjugosju: Vilket är ditt favoritgodis?
Mörk choklad.

Tjugoåtta: Vad sa du senast?
Tack, älskling!

Tjugonio: Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Språkämnena.

Trettio: Vad har du på dig just nu?
Haremsbyxor och svart, långärmad t-shirt.

Trettioett: Vilken är din favoritaffär?
Åhléns, där finns alltid något jag suktar efter.

Trettiotvå: Vad har du för storlek i kläder?
Medium eller small eller någonstans mellan 38 och 42.

Trettiotre: Vad har du i dina fickor?
Ludd.

Trettiofyra: Vad köpte du senast?
Påskeskum till jobbet och en proteindryckshaker.

Trettiofem: Hur många gånger har du flyttat?
Hmm... Från mamma och pappa till Karlstad... från min etta till Finastes något större etta... därifrån och hit *räkna på fingrarna* Tre gånger alltså.

Trettisex: Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Förlåt, men om jag redan var fast där så finns väl inget jag skulle kunna ta med? Konstigt ställd fråga, tycker grammatikern.

Trettiosju: Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska, bara jag kommer ur sängen.

Trettioåtta: Senaste filmen du såg på bio?
Jack Reacher.

Trettionio: Har du blivit sydd någon gång?
Ja. Jag hade opererat bort en talgkörtel under vänster tinning. Ärret syns än.

Fyrtio: Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja.

Fyrtioett: Vad åt du till frukost?
Jag hoppas kaffe räknas?

Fyrtiotvå: Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag gick i gymnasiet, ledde travkurser på löpande band och sjöng i kyrkokör. Typ.

Fyrtiotre: Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej. Och det lär aldrig hända.

Fyrtiofyra: Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Finaste förgyller min vardag varje dag. Barnen på jobbet likaså. Men mina kollegor har mer eller mindre räddat mitt liv, så jag skulle satsa på dem.

Fyrtiofem: Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
På nattduksbordet.

Fyrtisex: Vad var det sista du åt?
Smörgås.

Fyrtiosju: Vem är världens vackraste kvinna?
Tänker jag inte svara på.

Fyrtioåtta: Är du blyg?
Oh, nej.

Fyrtionio: Vilken var den sista konserten du var på?
Eum... Malena Ernman i december...?

Femtio: Vad heter du i andra namn?
Kristina och Emilia.

Femtioett: Har du varit med om en bilolycka?
Två! En som passagerare, en som chaufför.

Femtiotvå: Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja.

Femtiotre: Vilken är den roligaste träningsformen?
Yoga, dans och löpning.

Femtiofyra: Har du några husdjur?
Dammråttor.

Femtiofem: Vill du gifta dig?
Ja.

Femtiosex: Vad är du sugen på just nu?
Tandborstning och sömn.

Femtiosju: Vad är klockan?
22.40.

Femtioåtta: Vad är det konstigaste du ätit?
Jag äter inget jag inte vet exakt vad det är. Men första gången jag åt kräftor var det grymt exotiskt.

Femtionio: Har du någon udda förmåga?
Nej.

Sextio: Var växte dina föräldrar upp?
I Västergötland. (Nöjd, mor?)

Sextioett: Vad önskar du dig i julklapp?
Ska jag behöva fundera på det nu?!

Sextiotvå: Har du någon gång uppträtt inför massa människor?
Jag tänker inte börja räkna upp alla gånger. Men ja.

Sextiotre: Göteborg eller Stockholm?
Göteborg.

Sextiofyra: Har du sett någon dö?
Ja. Min katt Morris.

Sextiofem: Har du någon gång ringt polisen?
Ja... Efter första bilolyckan.

Sextiosex: Hur många grader är det ute?
Minst trettiofem grader för lite.

Sextiosju: Vilken färg har ditt hus?
Smutsvitt tegel med gult tegel med jämna mellanrum.

Sextioåtta: Vad sjöng du senast?
Egenarrat.

Sextionio: Har du insett vilka som är dina äkta vänner?
Ja.

Sjuttio: Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång?
Nej.

Sjuttioett: Har du svenskt ursprung?
Ja.

Sjuttiotvå: Hur mycket väger du?
Undviker vågar. Men jag gissar på strax under sjuttio.

Sjuttiotre: Har du ett turnummer?
128 och 42.

Sjuttiofyra: Vem kramade du sist?
Fick en kramhög över mig på jobbet när jag skulle gå hem.

Sjuttiofem: Har du någon gång åkt snowboard?
Nej.

Sjuttiosex: Kan du åka skateboard?
Nej.

Sjuttiosju: Nämn någon du beundrar och varför.
Kollegorna A och E, för deras enorma mod och rättframhet. Och ärlighet.

Sjuttioåtta: Har du gröna fingrar?
AAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Sjuttionio: Har du svimmat någon gång?
Nej.

Åttio: När lärde du dig senast någonting nytt?
Idag.

Åttioett: Har du, eller har haft, något smeknamn?
Mia, Maria P, Persson...

Åttiotvå: Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba?
Behöva jobba?! Det jobb jag har nu skulle jag tidvis kunna göra gratis.

Åttiotre: Är du vidskeplig?
Litegrann.

Åttiofyra: Vilka är dina största svagheter?
Besserwisser, kort stubin.

Åttiofem: Vad händer till helgen?
BodyJam, workshop i sång, Gyckeltäflan, BodyBalance.

Åttiosex: Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då?
Nej.

Åttiosju: Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon?
Tränat.

Åttioåtta: Nämn tre saker du absolut inte kan göra.
Crawla, åka skidor, sitta på golvet utan ryggstöd med helt raka ben.

Åttionio: Vilken är din favoritrestaurang?
Restaurang Slussen.

Nittio: Bada eller duscha?
Duscha.

Nittioett: Är du bra på att laga mat?
Någotsånär.

Nittiotvå: Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft?
Julaskjortan är väl ett exempel. Och så de asfula t-shirtarna när jag jobbade på Sommarland med ponnykörning/-ridning.

Nittiotre: När och varför var du på sjukhus senast?
Sent i våras, åkte in akut med Finaste en fredagmorgon.

Nittiofyra: Vilket är ditt drömyrke?
Det jag har.

Nittiofem: Har du några piercings?
Nja... örsnibbarna.

Nittiosex: Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg?
Löskokta ägg.

Nittiosju: Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara?
Hmm...

Nittioåtta: Vad gjorde du 8.00 imorse?
Tog emot ett barn på jobbet, högst troligen.

Nittionio. Har du gråtit idag?
Av skratt, ja. "O, du saaaliga..."

Hundra. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Borsta tänderna och gå till sängs.


Kommentarer
ingela persson säger:

Fel svar på fråga 60

Svar: Ahmenvafaan
Maria P

2013-03-22 | 14:55:26

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback