Konsten att bli trött av Elitloppet...

...utan att vara på plats.
 
Idag har Elitloppet 2013 gått av stapeln. Och jag sprang med, i ren sympati.
 
På gymet finns ett antal konditionsmaskiner med egen TV-skärm till vilka man kan koppla hörlurar. Så idag, direkt efter mitt BodyBalancepass, snörde jag på mig skorna och sprang en trappa upp på gymet och hann precis komma igång och slå igång TV4, lagom till defileringarna till loppet gick.
 
Sen sprang jag med. Med en gångpaus, vid omstarten. Men i övrigt joggade och sprang jag. På kul så höjde jag till snabbjogg; åtta kilometer i timmen, när hästarna gick upp bakom startbilen. Sen tio kilometer i timmen från start och fram till upploppet, där jag höjde till tolv kilometer i timmen.
 
Loppet fick en mer än värdig vinnare i Nahar med genomsnälle och underbare Robert Bergh i sulkyn. Och jag brände kalorier, utan att ens vara där.
 
Trav och motion i perfekt kombination.
 
Bildkälla

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback