Lista

Klädsel
Vad har du på dig idag?
Jeans, lila t-shirt och blå, röd och vit kofta
Vad använder du just nu för skor? I skrivande stund är jag barfota på grund av min trasiga tå
Favoritfärg på kläder? Blått, grönt, svart, rött... allt utom rosa och cerise, typ

Senaste personen  som...
...sov i din säng?
vår säng sov jag och Finaste senast
...
du pratade med? Finaste (live) och mamma (telefon)
...du delade en drink med? Oj... minns faktiskt inte när det hände... Om vi inte räknar vattenflaskan jag och svärmor delade vid lunchen idag?
...du gick på bio med? Finaste
...du gick på stan med? Finaste, troligen
...skällde på dig? Om man kan kalla det utskällning så var det väl nån som gnällde för att jag tränar för mycket eller äter för lite

Senaste...
...låten du hörde?
Någon med Fjedur; det var den skivan som rullade i bilen hem ikväll
...filmen du såg? Knowing (den började lovande, men urartade totalt)
...maten du åt? Svärmor gjorde en veggosås till riset, och så lite grönsaker till det
...kramen? Finaste
...pussen? Finaste
...festen? Galan i Danmark
...känslan? Jag är en typisk känslomänniska men just nu är jag rätt urlakad på känslor
...resan? Denna helg, till Malung
...glädjen? Vad svarar man på det?
...drömmen? Senaste drömmen jag minns var om Henne, så den glömmer jag helst igen
...boken du läste? Jag håller på med [bubble]
...personen du träffade?Bortsett från Finaste, så svärföräldrarna (om man bortser från kassörskan på Coop, men jag vet inte vad hon heter)
...personen du pratade i telefon med? Mamma
...personen du fick sms av? A. Min finaste A
...gången du åt en 7-eleven korv? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
...gången du var utomhus? För ett par timmar sen, när vi transporterade oss från bilen till porten
...gången du sov? Inatt
...gången hela din familj åt middag tillsammans? Minns, tragiskt nog, inte...
...sak du köpte? Det vi handlade på Coop...

Om dig
Namn:
Maria
Ålder: tjugosex år, elva månader och elva dagar (niotusenåttahundrafyrtiotre dagar)
Smeknamn: Inom familjen och travet: Mia; Inom finastes familj: MP; På jobbet (bland barnen): Ia, Ria, Majjija; På jobbet (bland vuxna): Maria
Syskon: Bror D, blir trettio i mars och syster E, fyllde tjugoett i augusti
Sysselsättning: Arbetar heltid som förskollärare
Bra egenskaper: Omtänksam, ambitiös, musikalisk, språklig, ärlig, envis, lättlärd samt en jävel på att läsa sagor
Dåliga egenskaper: Cynisk, ätstörd, nitisk och, vid fel tillfällen, rätt lättretad
Linje/klass: Samhällsprogrammet och lärarlinjen och därutöver en rekordlång lista över musikkurser
Hårfärg: Fram tills alldeles nyligen var jag blond, åt det mörkare men numera leker jag brunett
Ögonfärg: Blå
Skostorlek: Trettionio, typ

 


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback