Min torsdagkväll

Här har det varit effektivt värre, vill jag påstå, efter att jag slutat jobba.
 
Jag drog först med mig jobbets stackars praktikant till IKEA (så kan det gå, när man bara vill ha skjuts hem) och dessutom en tur in på Lindex. Hem med det jag shoppat, lite städ av hyllan där jag förvarar de sminksaker jag använder mer eller mindre dagligen, sen snabbt ombyte och ner, på cykel, till stan. Där gled jag in hos min frisör (som tillkännagav att hon ska ha barn i februari) och köpte lite hårfärg. Den nittonde december ska jag dit och få det ordentligt gjort, men utväxten behövde åtgärdas.
 
Därefter blev det direkt till gymet, där spinning, core och stretch väntade. Spinningen gick över förväntan, med tanke på förkylningen och hostan (som vägrar ge sig). Corepasset gick grymt bra. Och stretchpasset var bara skönt. Kort och gott.
 
Uppför backarna hem igen. Där blev det i med färgen och sen en lååång dusch. Jag hann operera en igelkott och till sist, medan vi såg Lyxfällan, fick sig benen en vaxning. Stackars Finaste som ska behöva se och höra mig när jag utför detta självplågeri. Men om hårfärgningen var välbehövlig, så var denna askes mer eller mindre akut.
 
Nej, bevare mig väl. Klockan är massor ju. Ska upp och öppna imorgon igen, så det blir sova nu.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback