Laddar

Årets sista lopp. Om drygt tre timmar startar jag. Spellistan är klar, ska bara bestämma ordning på de tre-fyra första låtarna. Det kommer bli sjukt jobbigt idag, det vet jag. det är inte ofta jag springer uppför; även om backarna i skogen hemma är rätt jobbiga, så är de både korta och ganska få. Men jag tar det inte på alltför stort allvar. Jag springer inte för att vinna, det har jag aldrig gjort. Jag vill bara känna stämningen kring ett lopp, få adrenalinkicken. Det räcker gott.
 
Självklart har jag ett mål. Jag vill gärna komma in under timmen. Det borde kunna gå, men jag behöver ändå komma ihåg att det är helt nya förutsättningar än jag är van vid, med terrängunderlag och långa backar. Upp till sextiofem minuter är jag nöjd. Under sextio, kommer jag sväva på moln.
 
Och det är helt okej att vallfärda till Billingehus och se mig starta och/eller gå i mål. Kvart över två går skottet.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback