Phjuh!

Idag har jag gått runt som en nerbajsad, vinglig ettochetthalvtåring med blöja. Träningsvärken i rumpan efter BodyCombatpasset igår har satt sig som en smäck, så varje gång jag har blivit tvungen att sätta mig eller resa mig (gärna från huksittande med en unge på armen, rakt upp) så har jag stönat av smärta.
 
Menmen. Bästa hjälpen mot träningsvärk är mer träning, tänkte jag och cyklade direkt till gymet efter att bussen från jobbet anlänt till Karlstad. Väl på gymet blev det först en halvtimmes intervallspinning; ansträngande i trettio skunder, lite mer ansträngande i tjugo sekunder och sen svinjobbigt i tio sekunder. Fem såna intervaller på raken, sen en minuts lugnt tempo, och sen ytterligare två gånger fem intervaller. Direkt efter spinningen gick jag på core, sen snabbt in för ombyte. För att slippa bli kall, stod jag på crosstrainern en kvart. Därefter blev de en timmes dans, och det var ett sjujävla drag! Instruktören (helt klart en av världens bästa!) fyllde dessutom år, och kanske, kanske satsade vi allihop lite extra mycket, enbart för hennes skull? Jobbigt vart det, i alla fall.
 
Happ. Eftersom jag trampat ner till stan på cykel, halv sex i morse i ösregnet, fick jag stå mitt kast och vackert trampa hem också. Nu är jag tröttare än på länge, men det känns fint i kroppen. En tallrik havregrynsgröt på det, och min kväll var gjord.
 
Ha det!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback