Sjuk och uttråkad

Det här med att vara förkyld är verkligen inget för mig. Den här gången var det nog mest en tidsfråga, dock. Jag har lyckats skrämma iväg en begynnande förkylning flera gånger under sommaren, ofta med ett idiotpass på gymet, med följd att jag vaknar nästa morgon i princip symptomfri.
 
Den här gången har jag dock, som bekant, fått lov att se mig besegrad. Men jag vägrar låta mig hindras; igår var jag först på en timmes dans och en halvtimmes core, och idag var det step, som även det följdes upp med core. Jag är avsevärt mycket piggare idag än igår, så det kanske funkar den här gången också?
 
Direkt efter ett pass i det här tillståndet är jag dock helt slutkörd. När jag kommit hem ligger jag mer eller mindre utslagen i soffan och orkar inte röra en muskel. Det är jag helt ovan vid, så när krafterna kommer tillbaka efter ett par timmar, blir jag istället sjukt rastlös och uttråkad. Tillochmed vaxat benen har jag gjort ikväll, i ren frustration. Jag har svårt att sitta still och vankar runt här som en osalig ande. Jag hoppas verkligen att Wallander kan roa mig ikväll annars vet jag inte hur det här kommer sluta.
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback