Stämningsfullt (soon to be)

Här hemma ska stämningen höjas.
 
Eller ja, pianot ska stämmas, och därmed, troligtvis, höjas någon kvartston. Det har skavt sisådär en kvarts- /slash/ halvton för lågt ända sen det med stånk och stön flyttades in här. Det är väl iochförsig inte så konstigt; det stod i många år på förskola//lekis, sen hos mina föräldrar i sisådär arton år innan det för tre år sen fick flytta hit. Jag är enormt glad över att ha det och det har ett enormt affektionsvärde för mig. Men det är, såvitt jag vet, aldrig stämt. Jag kan åtminstone med bestämdhet säga att det inte blivit stämt de senaste tjugo åren, och vem stämmer ett piano som står på ett lekis och blir misshandlat?
 
Nej, precis.
 
Jag hoppas att det går att göra något åt det faktum att jag inte kan plocka ut sen startton på en låt jag gillar (tonerna finns ju inte ens på pianot), och att min gamla skatt inte är helt bortom räddning. Vi får se, imorgoneftermiddag kommer en man och ska försöka förbarma sig över det.
 
Stay tuned (nej, nej, NEJ, jag hade faktiskt inte tänkt ut den innan).

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback