Det går framåt

Här hemma ordnas det med bröllop.
 
Ni vet, det där praktiska småfixet, som att skriva och skicka hindersprövning. Finaste har skrivit en ansökan om att byta efternamn; för att vi ska kunna ta det nya efternamnet, behöver han byta först (vi ska ha hans mammas efternamn), och sen, i anslutning till vigseln, byter även jag.
 
Jag börjar kika på blombuketter. Jag vill ha genomgående vitt och grönt så nu lutar det åt nejlikor, brudslöja, astilben och liljor. Finaste letar väst i någon grön nyans, lite somrigt ljus, sådär. Och så är ju ringen köpt. Jag letar violinist eller möjligen nyckelharpist med ljus och lykta (någon?!) och jag har en idé om vem vi kan fråga som gitarrist. I veckan ska noter mailas till de tre kompisar som ska sjunga.
 
Det går framåt, vill jag påstå.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback