Havrekakor och skavda tår

Sådärja. Även denna torsdag tycks ha förflutit.
 
Då mina ben fortfarande värker blev det en promenad efter jobbet; drygt en mil blev det, bland annat ett varv runt stadsträdgården (där vistas jag inte överdrivet ofta). Jag har även inhandlat en sjukt härlig jacka som jag gått och ryckt i ett tag, på Stadium. Jag har hunnit baka superenkla havrekakor (inte ens jag kan misslyckas med dem) och nu, närsomhelst, ska vi ta oss ner till stan för konsert med Mikael Wiehe (julklapp från mina föräldrar).
 
Äckelvarning på en av bilderna!
 
Älskade jacka!
Tyckte något skavde lite i skon...
 
 Dagens promenad.
 
 Havrekakor!
 
Kaka och te tillsammans med Farbror Blå.
 
Havrekakor
Grundrecept (15 st):
5dl fiberhavregryn
3 bananer
 
Det var grundreceptet det. Mer än så behövs inte, men jag pimpade mina med 2msk kokos, 3msk gojibär, och 1krm vaniljpulver. Sen formade jag dem till femton lagom stora kakor och gräddade dem i 175° i åtta minuter (vår ugn är snabb, en normal ugn tar det kanske tio minuter i).
 
 
Nej, hörrni, Wiehe var det! ♥

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback