Kökstjänst

Inte för att det är fysiskt krävande, åtminstone inte mer än vad det är att hålla igång med barnen en hel dag... men jag är sjukt trött nu, efter två dagar (av tre) som köksstand-in. Inte fysiskt sliten, men seg i kolan och sömnig, liksom.
 
Men jag erkänner villigt att det är rätt kul. Det trötta kommer sig av avbrottet i mina vanliga rutiner, så enkelt är det. Och när jag erkänt det, så kan jag njuta av att få organisera och städa efter mig. Hålla ordning kring mig medan jag arbetar. Jag tillfredsställs av att få sortera en back full av diskade bestick. Jag bygger en rutin och en logik i tomma backar till vänster och backar fyllda med nydiskat till höger. Jag tänker före och planerar, ser hur det går i lås. Jag skurar golv och njuter av det rena. 
 
Jodå, jag trivs. Tycker det är kul. Sen tar jag alltid en halvtimme mellan rast och mellisförberedelser, till att gå ut, andas och springa omkring med de små. På så sätt går det ihop. Åtminstone för några dagar.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback