Söndagstankar

Herreminje, säger jag bara, vilken grå dag. Allt är grått, tillochmed min outfit för dagen. Jag skulle åkt ner till gymet för PowerStep och Core, men avbokade. Anledningen är oklar. Så lätt kommer du inte undan säger Han, och jag vet att det är sant. Det blir garanterat en långtur senare.
 
Det positiva med det grå är att det inte är svart. Inte i närheten. Snarare ljust, för dagens grå nyans ligger närmre det ljusa än det mörka, så en svart dag är det verkligen inte, långtifrån. Den är bara lite tråkig och hade troligen varit roligare om jag tagit mig i kragen och åkt ner till gymet, men nu blev det inte så. Kanske är det som Liselotte skriver; undvik träningen om du är osugen - du tar med dig känslan dit och får för dig att det är träningen, i sig, som gör dig oinspirerad. Motsägelsefullt (jag ska ju strax ut och springa)? Ja, men just gymet vill jag få vara inspirerad och glad på.
 
Nåväl. På tisdag ska jag på föredrag. S, en av mina kollegor på en annan enhet, ringde mig för ett par veckor sen och bjöd in mig på ett föredrag som E ska hålla. Fina, älskade E. Det var så längesen jag såg henne nu. Visst, det blir ingen egentid. Hon kommer vara för fokuserad inför föredraget och troligtvis för överhopad med folk efteråt, för att vi ska hinna säga mer än Hej, men bara att se de där gråblå, kloka ögonen, kommer göra mig glad. Höra hennes röst. S hintade om att näsdukar kan vara bra att ta med, och hon brukar ha rätt.
 
Nej, det börjar dra ihop sig till den där långturen. Är lite inställd på milen, men jag orkar inte riktigt vara spontan, så det får bli en tur runt Kroppkärrssjön. Då vet jag att jag får distansen, åtminstone.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback