Jag blir trygg i deras närhet.

Idag är en typisk dag, då jag räddas av de små. Tröttdag, saknadag, mottaglig för allt jag vill hålla på avstånd. Idag är saknaden som ett hål inom, det känns som ett vakuum.
 
De små räddar mig, bär mig. Att få sitta med skrattande, glada barn och se en rolig film, när de är skönt slöa efter maten; en i knät, en tätt, tätt intill. Två att borra ner näsan i håret på, doften av värme och närhet.
 
Chansen att få tala om för barnen, hur stolt de gör mig. De gör mig stolt och glad, varje dag. För varje stund som flyter, växer vi tillsammans; det är så härligt att få berätta att jag blir glad av dem.
 
För varje gång jag erbjuds en famn, för varje gång de ber mig om en varm omfamning, växer vi tillsammans, växer i vår syn på varandra, kommer närmre.
 
Jag blir trygg i deras närhet. Av deras närhet. Av förtroendet de visar.
 
Underbara små.

Kommentarer
Du vet vem säger:

Fina, varma Maria. Tänk vad de små har tur som har dig hela dagarna! Underbara du, tack för allt du ger dem.

2014-02-27 | 20:29:26

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback