...en karusell jag inte köpt biljett till

Det går inte. Det bara funkar inte att tänka klart, tänka färdigt. Inga tankar fäster länge nog för att komma till vägs ände och kännas fulländade, fullständiga.
 
Inte ens en löptur på närmare en mil, klarade upp den cirkus som är igång (dock avtog den lätt handikappande mensvärken litegrann; alltid något).
 
Samma känsla igen: /.../ en karusell jag inte köpt biljett till. Ingen jag önskat få åka. Jag är för kort för den, men någon jävel satte mig på den ändå och sa "Åk nu, förihelvete, ÅK!". Innan jag hann hoppa av spärrades säkerhetsbygeln och nu kommer jag inte loss.
 
Nej. Jag tänker inte ens försöka ikväll. Tänker inte älta den här skiten. Det kommer bara sluta med att jag blir förbannad på dem som bara vill hjälpa mig. Jag ska spara alla tankar till söndagen, till A. Hon ska få äran att reda upp bland alla trådar (hon har själv bidragit till trasslet den här gången, så jag hoppas hon är förberedd). Jag tar med ett eget paket och medelst klick, klick, eld, glöd och ljuvlig menthol ska vi bringa reda i det här. Men inte innan dess. Det orkar jag inte.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback