Helg

Fredagen blev en tröttdag. Inatt hade jag dock utökat sömnen till hela fyra och en halv timme. Fina grejer, ska ni veta! Trots tröttheten flöt dagen fint, utan större fadäser. Möttes av en välkomstkommitté på taket; några kollegor hade ägnat eftermiddagen igår, åt att, tillsammans med barnen, tillverka snöfigurer. Jag var inte helt beredd, men fick mig ett gott skratt där i min ensamhet på gården, halv sex på morgonen.
 
 
Kvällen har ägnats åt dans; för första gången på flera månader hann jag vara med på Sh'Bam - helt klart ett av de roligaste passen! Fyrtiofem minuters konditionsträning. Min förkylning var väl inte hundraprocentigt med på noterna, men luftrören känns okej. Det är oftast de som tar stryk i vanliga fall, liksom. Efter danspasset blev det middag med fina vänner. Mycket prat och skratt, och lite sång (för Finaste då, som ju fyller år idag, och då är det ju lägligt att vara en hoper körfolk).
 
Helgen står för dörren, och strax före halv åtta imorgon tuffar jag iväg mot Hufvudstaden för umgänge med min mamma. I Hallsberg byter jag tåg, och det visade sig att jag kliver på det tåg, som mamma vid det laget redan sitter på. Vi ska gå på stan, äta gott och se Hundraåringen. Det är mest för det sistnämndas skull vi åker, från varsitt håll. Det blir hotell och hela faderullan; mysigt och bra ska det bli.
 
Ha en fin helg, vänner. Det ska jag.
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback