Maria Meck

Okej.
 
Alla tekniska prylar som inte råkar ha en stor röd text som säger (mer eller mindre exakt) Rör förihelvete ingenting om du inte har minst en femårig utbildning i det kan räkna med att någon gång få sig en omgång av mig. Nödvändigt eller inte. Jag älskar att meckla och jockla med prylar, ta isär och sätta ihop. Komma på vad som ska sitta var.
 
Dagens projekt var visserligen inte särskilt invecklat och dessutom helt tillåtet att göra själv, men mina meckarfingrar fick sig ändå vad de behövde.
 
Jag drog åt en cykelbroms.
 
Bakbromsen på min cykel har varit för lös; den har faktiskt inte reagerat alls, senaste månaderna. Idag gjorde jag äntligen slag i saken och drog åt den. Visserligen har jag haft frambromsen, men bakbromsen sitter på höger sida och jag är fasiken så mycket rappare i höger hand, än i vänster. Och det är faktiskt rätt skönt att kunna signalera en vänstersväng med väster arm, och samtidigt bromsa litegrann inför svängen.
 
Häpp!
 
Insexnyckeln. Min bästis. Skaffa er en sån, så ser ni pålitliga ut. Jag menar; ser ni, vad teknisk jag verkar?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback