Min @instadag

Malde gokaffe.
 
 Packade in min ömma fot i stödlinda.
 
 Låg sen, praktiskt taget, still hela dagen.
 
 När det visade sig att Charlie and the chocolate factory visades på femman, startade jag den på DVD. Älskar filmen och har inte sett den på länge, men avskyr den svenska textningen och alla reklamavbrott. Guuud, jag avgudar verkligen alla skådespelare, karaktärer och alla underbara animeringar.
 
 Insåg att Charlie, när han drar in doften från chokladfabriken i näsan, antagligen ser ut som jag under en morgonlöpning då vinden ligger på söderifrån och Löfbergs har lyckats med kafferostningen.
 
 Finastes lunch bestod av bacon, stekt ägg, en bit korv och ett glas mjölk.
 
 Jag pausade filmen och fantiserade ihop några biffar: 160g gröna linser, 35g schalottenlök, en vitlöksklyfta, 1msk maizena, ett ägg, salt, peppar och färsk timjan; mosa ihop och stek i smör - det resulterade i fyra goda biffar, à (endast) 80kcal styck! Och så lite färsk spenat på det (jag menar; det vore ju löjligt att orka fixa något tillbehör...). Två fick jag i mig, resten får Finaste ta till lunch imorgon.
 
Dagens träning blev en rask löptur på sex kilometer.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback