Söndag

Här har söndagen varit lugn. Jag cyklade (eller vad man nu ska kalla det) i nysnö och iskyla ner till gymet där det först blev fyrtiofem minuter crosstrainer, sen ett PowerSteppass följt av lite core. Instruktören var en av dem jag hade på ett par pass igår och hon erkände faktiskt att gårdagen hade satt sig på hennes muskler också. Herrejistanes, hela min kropp värker (sen kan nog en del av det bero på att jag har kört tre BodyCombatpass under veckan som gått)!
 
Efter passen blev det snabb dusch och fix innan jag mötte upp med Finaste. Vi hade planerat en liten fika med min kollega J och hans sambo. Så sjukt trevligt att träffas privat och prata om allt annat än jobb. Det styr vi lätt upp fler gånger!
 
En snabbvisit till kyrkan, där jag hade lyckats glömma min älskade mössa strax före jul, när vi hade våra julkonserter. Jag har varit in där flera gånger, men då har kyrkan varit tom och bakre delen av kyrkan, där körsalen (bland annat) ligger, har varit låst. Nu hade Oratoriekören övning där, så jag kunde slinka in och hämta min grönrandiga skatt. Lycka! En snabb sväng till Ikea och sen Coop fick fullända dagen. Väl hemma stekte jag fetaostbullar, vilka fick agera middag.
 
 Bästa kombinationen av pass; heeela kroppen får sig en genomkörare!
 
 Mina axlar tyckte att stången hade räckt gott som vikt. Instruktören tyckte annorlunda.
 
 Core.
 
 Äntligen! Finaste mössan är på!
 
 Fetaostbullar.
 
Recept
•1 ägg
•1/2dl ströbröd
•1/2dl vetegroddar
•60g hackad gul lök
•2dl majsmjöl (eller polenta)
•100g riven ost
•200g fetaost
•370g krossade tomater

•Rör ihop alla ingredienser utom tomaterna i en skål. Salta, peppra och ha i lite örter (jag hade basilika och persilja, och dessutom örtsalt). Mixa med stavmixer till en fast massa.
•Rulla massan till bollar (jag gjorde ca 35st, ganska små).
•Koka bollarna i ett par liter vatten, tillsammans med en buljongtärning, i ca 4min.
•Stek därefter bollarna i olja eller smör tills de fått färg. Tillsätt tomaterna och låt allt bli varmt.

Jag åt dem som de var, Finaste åt dem med lite pasta. De var grymt mättsamma; fem stycken räckte gott åt mig.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback