Throw back Thursday

Visste ni, att jag faktiskt kört travlopp mot Björn Goop? Visste ni att jag slog honom? Har ni ens en aning om att jag vann loppet?
 
Eller ja...
 
Det var ett jippolopp på Axevalla. Vi körde ardennerhästar. Det gick långsammare än något ponnylopp jag någonsin kört. Men vann gjorde vi, jag och Märrylinn. Minns att Dagfinn Aarum höll på att svimma när han såg hästen; Helvete! Är hon dräktig?!
 
Nej. Hon var bara fet (just då).
 
Minns när C ringde och frågade om jag ville köra. Hon ringde klockan nio på kvällen, första maj. Jag hade gått dygnet för första, eller andra, gången med kören, under Valborg (sjuk tradition, jag vet). Jag hade sovit några timmar. Sen ringde C. Och vi pratade en stund och jag ställde, självklart, upp.
 
Så. Här kommer min första Throw back Thursday någonsin.
 
Varsågoda.
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback