Underbara unge

Ett av kidsen på jobbet frälste mig totalt i fredags.
 
Jag är ju vegetarian, och det vet barnen vid mitt bord. Självklart har vi, precis som de flesta förskolor, även barn med annan typ av specialkost, så att jag väljer bort viss mat, är inget de ifrågasätter. De vet, och de är okej med det.
 
I fredags fick vi chili con carne till lunch. Riset var nedblandat i själva köttgrytan, så jag fick ta av det jag kunde äta, det vill säga majs och gurka. En av femåringarna vid bordet såg lite bekymrad ut när han såg det, men jag sa att jag skulle ta en smörgås sen, när jag skulle dricka kaffe.
"Då får du ha tidig rast, Maria, så du får äta.", svarade han. Där, smälte jag totalt.
 
Sen skulle jag iväg och hämta något, och smet på vägen in i köket och tog en liten smörgås, vilken jag sen hade med till bordet. När nämnda femåring såg det, sken han upp och utbrast:
"Braaa, Maria!"
 
Alltså... älskade, små...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback