Veckosluten kommer med obönhörlig hastighet.

Nu börjar kort, blommor och presenter trilla in. Tårar fälls av mig, av föräldrar och av barnen. Vi håller om och vi kramas och kramarna varar i en kvart ibland och då räcker de i tvåhundrasjuttio dagar.
 
Hur mycket förstår de? Vad innebär det där ordet? Sluta. "Jag ska sluta här". Så abstrakt, går inte att ta på. Det är precis som vänta. Vad innebär det? Försök förklara det för ett barn. Den som lyckas är värd ett pris.
 
Fast visst finns de, som förstår. Ett av mina gullefjun spelade medvetet ett dåligt parti memory, för att dra ut på leken och på så vis få leka med mig lite längre. Vår sista dag tillsammans, och vi har varit viktiga för varandra. 
 
Tack Maria, För att du varit så positiv & hjälpsam. Du har alltid tagit dig tid att berätta om /---/ dag. När h*n varit ledsen vid lämning har du sett till att någon ringt & berättat att det gått över. Vi har verkligen uppskattat det! Vi kommer att sakna dig men vi önskar dig all lycka med ditt nya jobb. Och, grattis! =) Kramar 
 
Maria! Det finns inte ord nog att beskriva vad du betytt för /---/, men även för /---/ & för mig som mamma. Tack för att du funnits där vid alla jobbiga lämningar & peppat & stöttat. Tack för tårarna du torkat och trösten du gett. Tack för din inspiration & ditt engagemang & den grund du lagt för barnens framtid. Du kommer att vara mycket saknad efter sommaren, men det känns bra att veta att du kommer fortsätta inspirera och ge fler barn en bra grund för framtiden. Jag tror inte du förstår vilken fantastisk person du är & hur du påverkat våra liv positivt. Lycka till med nya jobbet, bröllopet, livet! KRAMAR
 
Tack och Lycka till. Du har varit toppen! Kramar
 
Nej. Jag förstår inte. Jag har ju skött mitt jobb, som så många före mig. Jag har älskat det, älskar det, jag har lagt själ och hjärta i det jag gjort. Men i min gärning kan jag inte se att jag på något vis skulle vara unik.
 
Veckosluten kommer med obönhörlig hastighet. Veckoslut innebär avsked, tårar och sista kramen från varje famn. Kanske blir det något På återseende. Kanske. 
 
Älskade små...
 
Solros, hemgjord ljusstake, choklad, spindelorkidé och kort. Blandat med tårar.
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback